skoda-superb-m20-gallery-12.1df6d35067684c99f0d391b91f92bd5a.fit-1450x760.jpg

5 din 5 stele pentru ŠKODA SUPERB

Noii ŠKODA SUPERB i-a fost acordat punctaj maxim la testele de siguranță Euro NCAP, confirmând astfel standardele ieșite din comun ale modelului de top ŠKODA. Mai mult decat atât, toate modelele actuale ale mărcii au fost premiate cu maximum de 5 stele în cadrul acestor teste.

Cine te protejează în timpul drumului?

Sisteme de asistenţă noi şi optimizate pentru un plus de siguranţă

Odată cu facelift-ul actual, mai sunt lansate şi alte două noi sisteme de asistenţă. Astfel, cea mai nouă versiune a tempomatului predictiv foloseşte imaginile provenite de la camera video de la nivelul parbrizului, precum şi de la sistemul de navigaţie, pentru a detecta restricţiile de viteză şi virajele şi a ajusta viteza automat. Noul sistem Emergency Assist pentru drumurile cu mai multe benzi direcţionează automat maşina pe marginea carosabilului, în caz de urgenţă. Apoi opreşte maşina complet. Toate acestea se întâmplă în manieră controlată şi ţinând cont de traficul ce se desfăşoară pe celelalte benzi. Pentru a putea asigura această funcţie, sistemul utilizează Lane Assist şi Park Assist, precum şi senzorii radar ai funcţiei Side Assist. Asistentul deja familiar Blind Spot Detect funcţionează pe o distanţă de 20 m, iar Side Assist acoperă 70 m. De asemenea, ŠKODA SUPERB oferă acum şi Front Assist cu funcția predictivă de protecţie a pietonilor. Aceasta avertizează vizual, acustic şi printr-o uşoară acţionare a frânelor cu privire la riscul unei coliziuni. De asemenea, încetineşte automat maşina în caz de urgenţă. Acum se lansează la ŠKODA şi la toate modelele SUPERB şi noul sistem electromecanic de asistare a frânelor şi măştile aerodinamice de pe suspensia spate, care optimizează stabilitatea la condus.

 

safety-intro.jpg

 

safety-assist-03.jpg

Blind Spot Detect

Blind Spot Detect ajută șoferul să schimbe benzile în siguranță, detectând autovehiculele din unghiul mort al oglinzilor retrovizoare.

Doi senzori radar situați în partea de jos a barei din spate monitorizează zona de lângă și până la 20 metri în spatele Superbului.

Atunci când sistemul detectează autovehicule care se află în unghiul mort, sau care se apropie din spate, un LED amplasat pe oglinzile laterale alertează șoferul. Dacă șoferul pornește semnalul de pe partea cu vehiculul detectat, LED-ul începe să clipească, indicând pericolul.

Blind Spot Detect este activ începând cu 10 km/h.

Crew Protect Assist

safety-assist-04.jpg

Această funcție coordonează activitățile sistemelor de la bord pentru a minimiza situațiile de criză din trafic.

ŠKODA SUPERB încorporează două nivele ale Crew Protect Assist, în funcție de celelalte sistem instalate în mașină. 

  • Sistemul de bază pretensionează centurile de siguranță din față în cazul unei situații de condus instabil, cum ar fi o mișcare bruscă a volanului. Fiind conectat cu ESC, sistemul depistează un derapaj și acționează pentru închiderea trapei și a geamurilor laterale pentru a preveni diverse obiecte să intre în mașină

  • Sistemul de nivel superior este conectat cu radarul frontal. Acesta poate oferi reacții anticipative folosind senzorii sistemului Adaptive Cruise Control

LANE.jpg

 

safety-assist-06.jpg

Traffic Jam Assist

Acest sistem oferă mai multă siguranță și confort în blocajele de trafic și în situațiile stop-and-go.

Traffic Jam Assist funcționează împreună cu Adaptive Cruise Control și Lane Assist.

Într-o situație de blocaj în trafic, Lane Assist ajută șoferul să rămână în linie cu celelalte mașini la viteze de până la 60 km/h. Dacă Adaptive Cruise Control este pornit în același timp, volanul, frâna și accelerația sunt controlate automat, indiferent de cât de aglomerat este. Pentru aceasta, șoferul trebuie doar să aibă mâinile pe volan.

Emergency Assist

safety-assist-07.jpg

Emergency Assist intervine atunci când șoferul devine incapabil să mai conducă.

În cazul în care, după o anumită perioadă de timp, nu este detectată nicio mișcare a volanului sau orice alta activitate a șoferului, se pornește un semnal sonor. Dacă șoferul nu reacționează, sistemul inițiază un scurt impuls. Dacă în continuare șoferul nu are nicio reacție, vehiculul va fi oprit complet în mod automat, iar luminile de avarie vor fi activate.

Emergency Assist este sincronizat cu transmisia DSG automată, Adaptive Cruise Control și Lane Assist.

ESC cu Multicollision Brake

Daca o mașină este implicată într-un accident și airbag-urile se activează, aceasta își poate continua deplasarea și poate cauza alt accident...

Cercetările din domeniul siguranței în trafic se bazează pe cauze, circumstanțe și cursul diverselor accidente. Rezultatele sunt folosite în dezvoltarea unor noi funcții pasive sau active ale autovehiculelor ŠKODA.

... iar aici intervine funcția Multicollision Brake, oprind vehiculul complet pentru a preveni o coliziune în lanț.

Sistemul ESC de pe noul Superb integrează Multicollision Brake, o funcție de siguranță care activează sistemul de frâne în urma unei coliziuni pentru a preveni alte avarii.

LIMITATOR.pdf.jpg